понеділок, 31 серпня 2015 р.

Практика: взаємодія з дітьми; як дізнатися дітей (інтерактив)

Згуртованість колективу - це поняття, що розкриває особливості міжособистісних відносин у колективі, єдність ціннісних орієнтацій, єдність цілей і мотивів діяльності в межах спільної діяльності. Товариські контакти під час роботи і після її закінчення, співробітництво і взаємодопомога формують хороший соціально-психологічний клімат.
Фактор, який впливає на соціально-психологічний клімат колективу, зумовлений індивідуальними і психологічними особливостями кожного з його членів. Крізь призму особистісних особливостей людини переломлюються всі впливи на нього як довільного, так і мимовільного характеру. Тому для формування соціально-психологічного клімату колективу мають значення не стільки психологічні якості членів, скільки ефект їх поєднання.

Мета тренінгу: Створення атмосфери єдності, підвищення позитивного настрою, розвиток вміння висловлювати свій емоційний стан.
1. Гра «Хто це?»
Роздайте кожному листок паперу і попросіть написати про себе 4 речі, про які мало хто знає. Наприклад,
·       У мене є собака і папуга.
·       Я люблю грати в шахи.
·       Я дуже хочу купити комп'ютер.
·       Я збираюся стати астрономом.
Далі ви по порядку зачитує те, що кожен написав. І питаєте: «Хто це?». Клас повинен вгадати хто це написав.
2. Вправа «Квадрат».
Побудуйте весь клас в коло, і нехай учасники закриють очі. Тепер, не відкриваючи очей, потрібно перебудуватися в квадрат. Зазвичай відразу починається балаган, всі кричать, пропонуючи свою стратегію. Через якийсь час виявляється організатор процесу, який фактично будує людей. Після того, як квадрат буде побудований, не дозволяйте відкривати очі. Запитайте, чи все впевнені, що вони стоять у квадраті? Зазвичай є кілька людей, які в цьому не впевнені. Квадрат дійсно повинен бути рівним. І тільки після того, як абсолютно всі погодяться, що стоять саме в квадраті, запропонуйте учасникам відкрити очі, порадіти за хороший результат і проаналізувати процес. Так само можна будуватися в інші фігури.
Під час вправ учасники переживають сильні емоції і роблять масу висновків, тому після кожного етапу можна влаштовувати невелике обговорення, де можна говорити побажання своїм однокласникам для поліпшення роботи. Найголовніше питання тут: яким чином завдання можна було зробити якісніше і швидше?
3. «Мій майбутній навчальний рік».
Учитель задає учням питання: «Як би ви хотіли провести цей навчальний рік?» (Навчання, спілкування, чим займатися і т. д.). Обговорення.
4. «Подарунок».
Учасники стають у коло. Кожен по черзі дарує що-небудь своєму сусідові зліва, важливо при цьому дивитися один одному в очі. (Наприклад, гарний настрій, чарівну паличку та ін.)

Рефлексія: Що відчували? Який маєте настрій?

Немає коментарів:

Дописати коментар